Smells of Roses (把悲傷留給自己) 英文版

2016012608:02
 

rose642


Smells of Roses



行人立馬意遲遲 深心未忍輕分付
回頭一笑  花間歸去  只恐被花知






花園之中 置身花叢
玫瑰花香 芬芳馥鬱
陽光溫柔 撫摸樹影
紫色飛舞 蘯漾我身

潺潺流水 永不停息
猶如愛情 需要指引
微風拂面 我心輕吟
所有感傷 遠離我身

漫漫長夜 如期來臨
困擾心頭 久不離去
漫長黑夜 圍繞我身
問我能否 望穿陰影

若你離去 誰來代替
孤身一人 守候此地
既已如此 何需逃避
你若離去 何時再回 再回

用我一生 尋你蹤跡
天涯何處 許我尋覓
如今看透 不再癡迷
玫瑰花欉 容我棲身

玫瑰花欉 容我棲身 棲身
如今看透 玫瑰花欉 棲身
玫瑰花欉 香氣撲鼻 縈繞我身




rose4640



 
Smells of Roses

Here in the garden, among the flowers
Smells of roses that fill my head
And the sun beams through the tree trunks
Dancing around me in purple red

And the river's always flowing
And like love it finds its way
I sing my song when the wind blows
All misgivings I will allay

But what if night time lingers over
Stay forever around my heart
And the shadows will all surround me
Could I see though it's so dark

And what if your love goes away now
Leave me lost here and all alone
Oh, Could I find a way through it
Could I live here when you are gone, are gone

Cos I've been searching through my whole life
For a place to call my own
Now I finally have found what I love
Among roses I found my home

But what if night time lingers over
Stay forever around my heart
And the shadows will all surround me
Could I see though it's so dark

And what if your love goes away now
Leave me lost here and all alone
Could I find a way through it
Could I live here when you are gone

Here in the garden among the flowers
Smells of roses that fill my head
Now I finally have found what I love
Among roses I found my home, my home
Now I finally have found my home, my home
 
 
 
 



https://www.youtube.com/watch?v=qOoXRcGARbY
No commercial value



  •   usalottery888 於 2016-01-26 11:20 2F

  • 把悲傷留給自己

    詞曲 陳昇

    能不能讓我 陪著妳走 即然妳說 留不住妳
    回去的路 有些黑暗 擔心讓妳 一個人走

    我想是因為 我不夠溫柔 不能分擔 妳的憂愁
    如果這樣 說不出口 就把遺憾 放在心中

    把我的悲傷 留給自己 妳的美麗 讓妳帶走
    從此以後 我再沒有 快樂起來的理由
    把我的悲傷 留給自己 妳的美麗 讓妳帶走
    我想我可以忍住悲傷 可不可以 妳也會想起我

    是不是可以 牽妳的手呢 從來沒有 這樣要求
    怕妳難過 轉身就走 那就這樣吧 我會了解

    把我的悲傷 留給自己 妳的美麗 讓妳帶走
    從此以後 我再沒有 快樂起來的理由
    我想我可以忍住悲傷 假裝生命中沒有妳
    從此以後 我在這裡 日夜等待 妳的消息

    能不能讓我 陪著妳走 即然妳說 留不住妳
    無論妳在 天涯海角 是不是妳 偶爾會想起我
    可不可以 妳也會想起我 可不可以 可不可以

     
  •   usalottery888 於 2016-01-26 02:27 1F

  • 《把悲傷留給自己》是藝人陳昇最著名的代表歌曲。陳昇,臺灣著名藝人,具有鮮明特點,文藝氣息濃厚,作品在注重思想和表達自我。
     
    來自瑞典的歌後索菲婭·格林Sofia Källgren
    是歐洲著名歌星,曾獲得多項世界級的音樂、唱片大獎,特別是與世界級鋼琴家威爾斯的合作堪稱“天外來音”,“銀狐”美譽因此得名。
     
    在歐洲,索菲婭Sofia Källgren名聲與莎拉·布來曼相當,
    可謂大名鼎鼎。

    她翻唱的所有歌曲中,最喜歡這首Smells of Roses。