Dance with my father again~ 爸, 我想您~

2013093006:39
 
 

 

姊從小就很愛跳舞,但我想她大概從來沒想到過要和老爸跳舞吧,因為老爸從來就不會跳舞。現在他們住在同一個樓層,而且就住在隔壁,如果老爸肯讓姊姊教他學跳舞就好了...這樣一來,但姊姊有了舞伴,老爸也多了一種消遣,移居異國的日子,應該就會不致於太寂寞,應該就會充實許多,也會快樂許多...

 

 

Back when I was a child
小時候
Before life removed all the innocence
天真懵懂

My father would lift me high,
父親會把我高高舉起
And dance with my mother and me
跟我和母親一起翩翩起舞

And then
然後
Spin me around til' I fell asleep
抱著我轉圈,直到我入睡
Then up the stairs he would carry me
父親會把我抱上樓
And I knew for sure I was loved
我知道父親深深愛著我
If I could get another chance
如果我還有一次機會
Another walk, another dance with him
跟父親散步,與父親共舞
I'd play a song that would never ever end
我會放一首永遠不會結束的曲子
How I'd love love love
我是多麼想
To dance with my father again
再跟父親跳一次舞

When I and my mother would disagree
當我不想聽母親話的時候
To get my way I would run from her to him.
我就會跑到父親跟前
He'd make me laugh just to comfort me,
他會想辦法讓我笑起來,安慰我
Then finally make me do just what my momma said
但是最後讓我照母親的話去做
Later that night when I was asleep
那一晚在我睡覺的時候
He left a dollar under my sheet
他在我的床單下放了一塊錢
Never dreamed that he would be gone from me
從來沒有想過父親會離開我

If I could steal one final glance
如果我能再看父親一眼
One final step
再邁出一步舞步
One final dance with him
再跟父親跳最後一支舞
I'd play a song that would never ever end
我會放一首永遠不會結束的曲子
Cause I'd love love love
因為我是多麼想
To dance with my father again
再跟父親跳一次舞

Sometimes I'd listen outside her door
有時候我會在母親的門外
And I'd hear how my momma cried for him
聽見她思念父親的哭聲
I pray for her even more than me
我為母親祈禱
I pray for her even more than me
我為母親祈禱

I know I'm praying for much too much
我知道我的要求有點過分
But could you send back,The only man she loved
但是你能不能把她唯一深愛的男人送回來
I know you don't do it usually
我知道你一般不會這麼做
But dear Lord she's dying
但是我的主啊
To dance with my father again
她是多麼想再和父親共舞啊
Every night I fall asleep
每晚入睡以後
And this is all I ever dream
同樣的夢境重複出現

 

 

Dance With My Father Again  -  Luther Vandross     HERE