萍聚~ 生如夏花

2017060422:16


生如夏花之絢爛 ~ 青春 浪漫 嫵媚 善心
Let life be beautiful like summer flowers 

翩若驚鴻 婉若遊龍
榮曜秋菊 華茂春松

髣髴兮 若輕雲之蔽月
飄颻兮 若流風之回雪
遠而望之 皎若太陽昇朝霞
迫而察之 灼若芙蕖出淥波


襛纖得衷 脩短合度
肩若削成 腰如約素
延頸秀項 皓質呈露
芳澤無加 鉛華弗禦
雲髻峨峨 脩眉聯娟


丹脣外朗 皓齒內鮮
明眸善睞 靨輔承權
瑰姿豔逸 儀靜體閑
柔情綽態 媚於語言
奇服曠世 骨像應圖


披羅衣之璀粲兮 珥瑤碧之華琚
戴金翠之首飾 綴明珠以耀軀
踐遠遊之文履 曳霧綃之輕裾
微幽蘭之芳譪兮 步踟躕於山隅




一句良言 一份善意 一個包容
你 總是體貼 温暖 帶著笑意...
在 寒冬冷夜 像冬天裡的一把火
 帶來一陣陣暖意 慰藉人心...
有你真好 謝謝你

~~ 我從遠方趕來 恰巧你們也在
~~ 我從遠方趕來 赴你一面之約
癡迷流連人間
驚鴻一般短暫
如夏花一樣絢爛


別管以後將如何結束
至少我們曾經相聚過
不必費心地彼此約束
更不需要言語的承諾

只要我們曾經擁有過
對你我來講已經足夠
人的一生有許多回憶
只願你的追憶有個我



生如夏花
生命,一次又一次輕薄過
輕狂不知疲倦
——題記

Life, thin and light-off time and time again
~~ Frivolous tireless


我聽見回聲,來自山谷和心間
以寂寞的鐮刀收割空曠的靈魂
不斷地重複決絕,又重複幸福
終有綠洲搖曳在沙漠
我相信自己

生來如同璀璨的夏日之花
不凋不敗,妖冶如火
承受心跳的負荷和呼吸的累贅
樂此不疲


I heard the echo, from the valleys and the heart
Open to the lonely soul of sickle harvesting
Repeat outrightly, but also repeat the well-being of
Eventually swaying in the desert oasis
I believe I am


Born as the bright summer flowers
Do not withered undefeated fiery demon rule
Heart rate and breathing to bear the load
 of the cumbersome Bored


我聽見音樂,來自月光和胴體
輔極端的誘餌捕獲飄渺的唯美
一生充盈著激烈,又充盈著純然
總有回憶貫穿於世間
我相信自己


逝時如同靜美的秋日落葉
不盛不亂,姿態如煙
即便枯萎也保留豐肌清骨的傲然
玄之又玄


I heard the music, from the moon and carcass
Auxiliary extreme aestheticism bait to capture misty
Filling the intense life, but also filling the pure
There are always memories throughout the earth
I believe I am

Died as the quiet beauty of autumn leaves
Sheng is not chaos, smoke gesture
Even wilt also retained bone proudly Qing Feng muscle
Occult




逝如秋葉之靜美
Death like autumn leaves


我聽見愛情,我相信愛情
愛情是一潭掙扎的藍綠藻
如同一陣淒微的風
穿過我失血的靜脈
駐守歲月的信念


I hear love, I believe in love
Love is a pool of struggling blue-green algae
As desolate micro-burst of wind
Bleeding through my veins
Years stationed in the belief


我相信一切能夠聽見
甚至預見離散,遇見另一個自己
而有些瞬間無法把握
任憑東走西顧,逝去的必然不返
請看我頭置簪花,一路走來一路盛開
頻頻遺漏一些,又深陷風霜雨雪的感動


I believe that all can hear
Even anticipate discrete, I met the other their own
Some can not grasp the moment
Left to the East to go West, 
the dead must not return to nowhere
See, I wear Zan Flowers on my head, 
in full bloom along the way all the way
Frequently missed some, 
but also deeply moved by wind, frost, snow or rain


般若波羅蜜,一聲一聲
生如夏花之絢爛,逝如秋葉之靜美
還在乎擁有什麼


Prajna Paramita, soon as soon as
life be beautiful like summer flowers and
death like autumn leaves
Also care about what has
 

繪圖取自 Jou :  http://jou99.pixnet.net 
第二張照片:Mary
第三張照片: Hou-Liang Lee
生如夏花 ◎泰戈爾 鄭振鐸譯
無商用 若侵權 告之速删


萍聚 - 古箏演奏曲
https://www.melon365.com/video/svb5-1c025e9e44004aa2a717180daf7db7ca001.html.%E8%90%8D%E8%81%9A-%E5%8F%A4%E7%AE%8F%E6%BC%94%E5%A5%8F%E6%9B%B2.html


李翊君 & 李富興 - 萍聚https://www.youtube.com/watch?v=deyyQjLX-2c
無商用 若侵權 告之速删



  •   usalottery888 於 2017-06-04 22:42 1F
  •  
    生如夏花 ~朴樹 

    也不知在黑暗中究竟沉睡了多久
    也不知要有多難才能睜開雙眼

    我從遠方趕來 恰巧你們也在
    癡迷流連人間 我為她而狂野
    我是這耀眼的瞬間
    是劃過天邊的剎那火焰
    我為你來看我不顧一切
    我將熄滅永不能再回來

    我在這裡啊
    就在這裡啊
    驚鴻一般短暫
    像夏花一樣絢爛

    這是一個多美麗又遺憾的世界
    我們就這樣抱著笑著還流著淚

    我從遠方趕來 赴你一面之約
    癡迷流連人間 我為她而狂野
    我是這耀眼的瞬間
    是劃過天邊的剎那火焰
    我為你來看我不顧一切
    我將熄滅永不能再回來

    我在這裡啊
    就在這裡啊
    驚鴻一般短暫
    如夏花一樣絢爛

    我是這耀眼的瞬間
    是劃過天邊的剎那火焰
    我為你來看我不顧一切
    我將熄滅永不能再回來

    不虛此行呀
    不虛此行呀
    驚鴻一般短暫
    開放在你眼前

    我是這耀眼的瞬間
    是劃過天邊的剎那火焰
    我要你來愛我不顧一切
    我將熄滅永不能再回來

    一路春光啊
    一路荊棘呀
    驚鴻一般短暫
    如夏花一樣絢爛
    這是一個不能停留太久的世界

    https://www.youtube.com/watch?v=u4leLsTOQ8Y