Right Here Waiting~韓劇"請回答 1988"選播曲

2016092113:11

 





佇倚危樓風細細,
望極春愁,黯黯生天際。
草色煙光殘照里,
無言誰會憑欄意。

擬把疏狂圖一醉,
對酒當歌,強樂還無味。
衣帶漸寬終不悔,
為伊消得人憔悴。






問世間情是何物,直教生死相許。
天南地北雙飛客,老翅幾回寒暑。
歡樂趣,離別苦,就中更有痴兒女。
君應有語,渺萬裡層雲,千山暮雪,隻影向誰去。
 
橫汾路,寂寞當年簫鼓,荒煙依舊平楚。
招魂楚些何嗟及,山鬼暗啼風雨。
天也妒,未信與,鶯兒燕子俱黃土。

千秋萬古,為留待騷人,狂歌痛飲,來訪雁邱處。

 

→→→→→→→→→ ۞←←←←←←←←←→→→→→→→→→ ۞←←←←←←←←←→→→→→→→→→ ۞←←←←←←←←←

WHO IS WATCHING THIS IN 2016!?  

→→→→→→→→→ ۞←←←←←←←←←→→→→→→→→→ ۞←←←←←←←←←→→→→→→→→→ ۞←←←←←←←←←




Right Here Waiting

此情不渝 在此等待

 


 

Oceans apart day after day
隔海相思,日復一日

And I slowly go insane
我逐漸陷入瘋狂

I hear your voice on the line
在電話裡聽著你的聲音

But it doesn't stop the pain
但那不能療傷止痛

If I see you next to never
如果永遠見不到你

How can we say forever
我倆還談什麼天長地久

Wherever you go
不論你去了哪裡?

Whatever you do
不管你做了什麼?

I will be right here waiting for you
我都會在此為你等候

Whatever it takes
不管未來如何

Or how my heart breaks
或我有多麼傷心

I will be right here waiting for you
我都會在此為你等候


I took for granted, all the times
過去我一直視為理所當然

That I thought would last somehow
以為那終究會繼續

I hear that laughter, I taste the tears
我聽到笑語,嚐到淚水

But I can't get near you now
現在卻無法靠近你

Oh, can't you see it baby
寶貝,你難道看不出來?

You've got me goin' crazy
你已經令我瘋狂

Wherever you go
不論你去了哪裡?

Whatever you do
不管你做了什麼?

I will be right here waiting for you
我都會在此為你等候

Whatever it takes
不管未來如何

Or how my heart breaks
或我有多麼傷心

I will be right here waiting for you
我都會在此為你等候


I wonder how we can survive This romance
我懷疑要怎樣才讓這段戀情繼續下去

But in the end if I'm with you
如果最後我能夠和你在一起

I'll take the chance
我會好好把握機會


Oh, can't you see it baby
寶貝,你難道看不出來?

You've got me goin' crazy
你已經令我瘋狂

Wherever you go
不論你去了哪裡?

Whatever you do
不管你做了什麼?

I will be right here waiting for you
我都會在此為你等候

Whatever it takes
不管未來如何

Or how my heart breaks
或我有多麼傷心

I will be right here waiting for you
我都會在此為你等候


 

               
 

 


 

 RIGHT HERE WAITING - (Richard Marx)


若侵權 告之速删



  •   usalottery888 於 2016-09-15 02:05 2F

  • 【第一段,是引子,由電話引起的悲傷;第二段是回憶,甜蜜或酸楚的過去;第三段是期盼,盼望早日重逢】

    理查·馬克斯(Richard Marx)第一次巡迴演出時,愛妻辛西婭去拍片已3個月,由於簽證問題,理查無法前去探望辛西婭,他感到非常鬱悶。

    這時,他的朋友說:“你鬱悶的時候會寫出最好的歌曲。”於是,理查坐在鋼琴旁,在一種強烈的衝動下,只用了20分鐘就寫完了《此情可待》創作,這首歌成為廣為流傳的經典情歌。

    海灣戰爭期間,這首歌在美國成了親朋分別時相互告慰、互祝平安的歌曲。這首歌問世已有整整20年歷史,仍傳唱不衰,頌揚真情的永恆。

    ~ Reference from Bai


     
  •   usalottery888 於 2016-09-15 02:02 1F

  • " Right Here Waiting " is a single from the album Repeat Offender, released 1989.

    Richard Noel Marx (born September 16, 1963 in Chicago, Illinois) is an American adult contemporary and pop/rock singer,

    songwriter, musician, and record producer. He had a stream of hit singles in the late 1980s and 1990s,

    Including "Endless Summer Nights", "Right Here Waiting", "Now and Forever", and "Hazard".

    Although most of his major hit songs were slow ballads, many of his songs had a classic rock style,

    such as "Don't Mean Nothing", "Should've Known Better," "Satisfied," and "Too Late To Say Goodbye".

    Marx placed himself in the record books by being the first solo artist to have his first seven singles hit the Top 5 on the Billboard Hot 100 singles chart (3, 3, 2, 1, 1, 1, 4).

    His record sales worldwide exceed 30 million copies.


    *♫*♥*♫* Great romantic song...really touching ....cry...*♫*♥*♫*

    ~ Reference from Youtube