我在美國, 被逮介出境, 仍有資格申請家屬團聚嗎?我申請被取消, 為什麼???

2013041321:02

QUESTION:
本人在二十幾年前以旅遊身份在美國讀中學,過期居留到大學想轉回學生簽證被拒,之後被列入十年內不得回美國,後來大學畢業在家姐公司任職五年後才離開美國,現己回香港三年。臨離開美國時已入紙,由家姐申請家屬團聚到美國之綠卡,但上月家姐說我的申請已被取消是
section203(g),請問原因為何?

現在我的父親持有美國護照,我由父親再入表申請是否比由家姐申請更好?
以我屬被逮介出境的身份,是否有資格申請家屬團聚?
還是要十年期滿才有條件去申請?
因我在今年和一持有加拿大護照人士結婚,我可吾入籍加拿大?到十年期滿時以加拿大護照居住美國及在美國工作呢?
請協助,急!!!   感謝!


ANSWER 1: (這個回答很正確也很中肯)
1. Section 203(g) is basically de-listing due to failure to apply.

2. No - Section 203(g) actually provides reinstatement. So reinstating is a better chance.

3. It depends on the circumstance. Usually, only overstaying will not result in an automatic denied.

4. Yes.

5a. Canada is another different issue. But still you are in the same case as the U.S.
CIC Form IMM 5669 (Schedule A) Question 6e require you to report exactly what you have experienced. So it is difficult to say.
For what it worth - western countries are more lenient to spousal relationship.

5. There is no such thing as you are a free man after 10-year ban.

You are in the database. So using another passport will not make a difference.
People under 10-year ban will not get out that easy.
In your case - your sister should contact NVC first to inquire what exactly is going on:

http://travel.state.gov/visa/immigrants/info/info_3177.html


ANSWER 2:
因為你已經被美國政府列為拒絕往來戶
十年內不得回美國,當然就被取消資格了

 
現在我的父親持有美國護照,我由父親再入表申請是否比由家姐申請更好?
應該沒辦法,因為你已經被列為拒絕往來戶了

以我屬被逮介出境的身份,是否有資格申請家屬團聚?
沒辦法了
10年以後吧

因我在今年和一持有加拿大護照人士結婚,我可吾入籍加拿大?到十年期滿時以加拿大護照居住美國及在美國工作呢?
可以

(
一切資料, 最新規定, 要按照, 美國官網的規定及指示作業!)

for reference only